Baureihe V60

Aantal:                                                623 (BR 260)

                                                            319 (BR 261)

Nummering:                                       V 60 001 ... 1241

Fabrikant:                                           Mak: 382;

                                                           Krupp: 252;

                                                           Henschel: 151;

                                                           Krauss-Maffei: 51;

                                                           Jung: 40;

                                                           MF Esslingen: 36;

                                                           Klöckner-Humboldt-Deutz: 27;

                                                           Gmeinder: 3

In dienst:                                            1956-1964

Asindeling:                                        C

Spoorwijdte:                                      1435 mm (normaalspoor)

Gewicht:                                            48,3-49,5 ton (BR 260)

                                                           53,0 ton (BR 261)

Aslast:                                                16 ton (BR 260)

                                                           18 ton (BR 261)

Lengte over buffers:                           10,45 m

Hoogte:                                               4,54 m

Maximumsnelheid:                             60 km/h

Aandrijving                                         Dieselhydraulische

Vermogen:                                          480 kW

Trekkracht:                                         117,6 kN (BR 260)

                                                            132,3 kN (BR 261)

Tractiemotoren:                                   1

Motorfabrikant:                                   MTU GTO 6, MTU GTO 6A[1]

Inhoud brandstoftank:                         1500 liter (BR 260)

                                                            1800 liter (BR 261)

Treinbeïnvloeding:                              Sifa, PZB90

Treinradio:                                           Zugbahnfunk later GSM-Rail

Remsysteem:                                        Mechanisch

 

 

Voor meer info over de dieselloc V60 kijk eens op een van de onderstaande verwijzigen

- Die motorlocmotieve V60

- nicospilt.com

 

Geraadpleegde bronnen:  nl.wikipedia.org

                                         de.wikipedia.org

Foto boven:

V 60 114 vor Museumszug (Bron:de.wikipedia.org)

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 31-12-2016

Maak jouw eigen website met JouwWeb