Baureihe V60
Aantal: 623 (BR 260)
319 (BR 261)
Nummering: V 60 001 ... 1241
Fabrikant: Mak: 382;
Krupp: 252;
Henschel: 151;
Krauss-Maffei: 51;
Jung: 40;
MF Esslingen: 36;
Klöckner-Humboldt-Deutz: 27;
Gmeinder: 3
In dienst: 1956-1964
Asindeling: C
Spoorwijdte: 1435 mm (normaalspoor)
Gewicht: 48,3-49,5 ton (BR 260)
53,0 ton (BR 261)
Aslast: 16 ton (BR 260)
18 ton (BR 261)
Lengte over buffers: 10,45 m
Hoogte: 4,54 m
Maximumsnelheid: 60 km/h
Aandrijving Dieselhydraulische
Vermogen: 480 kW
Trekkracht: 117,6 kN (BR 260)
132,3 kN (BR 261)
Tractiemotoren: 1
Motorfabrikant: MTU GTO 6, MTU GTO 6A[1]
Inhoud brandstoftank: 1500 liter (BR 260)
1800 liter (BR 261)
Treinbeïnvloeding: Sifa, PZB90
Treinradio: Zugbahnfunk later GSM-Rail
Remsysteem: Mechanisch
Voor meer info over de dieselloc V60 kijk eens op een van de onderstaande verwijzigen
Geraadpleegde bronnen: nl.wikipedia.org
de.wikipedia.org
Foto boven:
V 60 114 vor Museumszug (Bron:de.wikipedia.org)
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 31-12-2016
Maak jouw eigen website met JouwWeb