Foto's Baureihe 515/815

Triebwagen der Baureihe 515 im Bahnhof Heimbach.(Foto, Benedikt Dohmen) (Bron: : de.wikipedia.org)

 

 

Beschreibung: DB 515 / 815 im Jahr 1985 im Bw Hildesheim (Foto, Benedikt Dohmen)(Bron: nl.wikipedia.org)

Oberhausen, 8 mei 1987. Akku-Triebwagen 515 559, een exemplaar uit de vervolgserie ETA 150.5. Deze motorwagens hadden één eersteklascoupé, voor vijf personen. Die moesten onderling uitmaken of het een rookcoupé was of niet. (Bron: nicospilt.nl)

 

Duisburg, augustus 1984. Akku-Triebwagen 515 030. Dit is een exemplaar uit de eerste serie (ETA 150.0), gebouwd vanaf 1953. Deze hebben een andere indeling dan de latere exemplaren; zo ontbreekt de eerste klas. (Foto Ronald Heyne) (Bron: nicospilt.com)

Maastricht, 1988. De trein naar Aachen maakt kop; de machinist plaatst rode glazen op Akkutriebwagen 515 633. (Foto, Fokko Dijkstra) (Bron: nicospilt.com)

Simpelveld, 13 mei 1988. Accustel 515 567 op weg van Aken naar Maastricht.Over een paar weken zal de rust neerdalen over dit emplacement, totdat de ZLSM hier in bedrijf komt. . (Foto: Fokko Dijkstra) (Bron: nicospilt.com)

Bochum-Dahlhausen, 19 april 2008. Akku-Triebwagen 515 556 (rood) en bijwagen 815 672 (oceaanblauw). (Bron: nicospilt.com)

Bochum-Dahlhausen, 19 april 2008. Akku-Triebwagen 515 556 (rood) en bijwagen 815 672 (oceaanblauw). (Bron: nicospilt.com)

Foto's boven:

Deutsche Bundesbahn (DB) treinstel ETA150 616 op 12 oktober 1985 in Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Opgenomen tijdens de tentoonstelling 150 jaar spoorwegen in Duitsland (Foto: Spoorjan) (nl.wikipedia.org)

 

Akkutriebwagen DB-Baureihe 515+815 im Bahnhof Lauterecken-Grumbach 1986

(Foto:Benedictus at nl.Wikipedia.org)

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 21-12-2016